سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و معایب پکیج برقی دیواری گازی و برقی

پکیج گازی یا پکیج برقی گازی؟! مسئله این است! شاید شما هم با خود فکر کرده باشید که یک پکیج که با سوخت گازی کار می کند، نیاز به برق برای روشن شدن برد هم دارد، پس اشتباه است که فقط به آنها لقب پکیج گازی نسبت دهیم. نظر شما کاملا منطقی و درست است اما دلیل نمی شود آنها را پکیج برقی گازی بخوانیم. زیرا هر پکیج، با سوخت عمده ای که مصرف می کند، شناخته می شود و سوخت اصلی پکیج های گازی، همان گاز شهری است. اما همانطورکه گفته شد، برای روشن شدن برد دیجیتالی و انجام تغییرات روی آن، نیاز به انرژی الکتریسیته نیز داریم. حال اگر به دنبال آشنایی با مزایا و معایب پکیج برقی و گازی و مقایسه این دو سیستم هستید، با ادامه متن همراه باشید.

  • نوع سوخت مصرفی

اولین تفاوت میان دو نوع پکیج برقی و گازی، در نوع انرژی اولیه و در واقع منبع تولید گرما است. پکیج های برقی از انرژی الکتریسیته و انواع گازی از سوخت فسیلی برای گرم کردن آب استفاده می کنند. این ویژگی را نمی توان به مزایا و معایب پکیج برقی و گازی نسبت داد؛ زیرا باتوجه به میزان مصرف، انبوه سوخت یا انرژی الکتریسیته و شرایط مکانی که دستگاه را در آن نصب می کنید، انتخاب هریک از این دو سیستم، متفاوت خواهد بود.

  • منبع احتراق

مدل های گازی یا گازوئیلی، دارای منبع احتراق هستند که در آن قسمت، ترکیب سوخت، اکسیژن و جرقه برای تولید آتش صورت می گیرد. در حالی که مدل های برقی، از المنت برای تولید گرما کمک می گیرند. این ویژگی را نیز نمی توان به مزایا و معایب پکیج برقی یا گازی ربط داد.

  • دودکش

همانطورکه در بالا هم توضیح داده شد، مدلهای برقی فاقد دودکش و مدل های گازی دارای دودکش هستند تا گاز آلاینده تولید شده را دفع کنند. این ویژگی، در مبحث مزایا و معایب پکیج برقی جزء مزایای پکیج شوفاژ دیواری برقی محسوب می شود؛ زیرا هم راندمان کم نمی شود و هم گرمای پاک تولید می کند.

  • طول عمر

در مقایسه ماندگاری و طول عمر پکیج های برقی و دیواری، باید گفت که در شرایط یکسان، پکیج های دیواری به سبب انواع گازی با دوام تر هستند که می توان آن را با عدم احتراق سوخت در داخل آنها مرتبط دانست. این ویژگی نیز عاملی برای مقایسه مزایا و معایب پکیج برقی و گازی است.

  • مدلهای مختلف

مدل های پکیج گازی محدود است اما پکیج های برقی، مدل های متنوعی دارد. یکی از مدل های جدید این سیستم ها، پکیج های هوشمند است که برای مطالعه ویژگی های خاص آن می توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.