سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هیتر کابینتی مرغداری

?

 معرفی هیترهای کابینتی افقی و عمودی

قبل از آشنایی با طرز کار و ویژگی‌های یک کوره هوای گرم، قصد داریم انواع مدل‌های مختلف این دستگاه را معرفی کنیم. هیترهای کابینتی افقی و عمودی، دو مدل از انواع این گرمازاها هستند که هر دو، در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شوند. استفاده آن‌ها فقط به مرغداری‌ها ختم نمی‌شود بلکه در گلخانه‌ها، سالن‌های ورزشی، سوله‌های صنعتی بزرگ، تالارها و … نیز کاربرد دارند. این دستگاه‌ها در ظرفیت‌های مختلف تولید شده اند و شما می‌توانید مطابق با مساحت محیط و ارتفاع آن، ظرفیت مورد نظر را انتخاب کنید. با وجود اینکه عملکرد این دو دستگاه یکسان است و هر دوی آن‌ها به یک منظور در سالن‌های صنعتی نصب می‌شوند، تفاوت در شکل ظاهری، منجربه برخی تغییرات در آن‌ها شده است.

هیتر کابینتی افقی، دارای یک فن دمنده در قسمت بالا، و انواع عمودی این دستگاه‌ها، دارای دو فن در کناره‌ها هستند. پس سوی انتشار گرما توسط این دو دستگاه متفاوت است.

به هیترهای کابینتی افقی و عمودی کوره هوای گرم نیز گفته می‌شود و در حالت‌های گازی، گازوئیلی و دوگانه سوز قابل ساخت هستند؛ بنابراین شما می‌توانید برحسب سوختی که در دسترس دارید دستگاه را سفارش دهید. این هیترها بواسطه فن، هوای سالن را جابجا می‌کنند، بگونه ای که هوای گرم جایگزین هوای سرد سالن شده و انتقال حرارت به محیط به صورت پرتابی اجرا می‌گردد و این عامل در یکنواخت بودن دمای محیط بسیار تاثیرگذار است. در ادامه هیتر افقی کابینتی 150000 را شرح خواهیم داد پس اگر می‌خواهید با این هیتر بیشتر آشنا شوید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

هیتر های کابینتی و عمودی?

قطعات هیتر کابینتی مرغداری 150 هزار

  • بدنه
  • فن‌های دمنده
  • مشعل
  • کوره
  • دودکش
  • تابلو فرمان
  • پایه‌های چرخ دار

بدنه

بیرونی ترین بخش هیتر کابینتی مرغداری را بدنه تشکیل داده است؛ به همین دلیل جنس آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در افزایش طول عمر آن و محافظت از قطعات داخلی دستگاه تاثیرگذار است. در طراحی بدنه، از ورق گالوانیزه مستحکم استفاده نموده ایم که جزو متریال‌های باکیفیت است. جهت مقاومت بیشتر و نیز ایجاد جلوه ای ویژه در این دستگاه بدنه را با رنگ کوره ای الکترواستاتیک پوشش داده ایم. این نوع رنگ دارای ویژگی‌های خاص خود بوده و برای سطوح مختلف به کار برده می‌شود؛ مقاله ” آشنایی با رنگ الکترواستاتیک کوره ای، ویژگی‌ها و کاربرد آن ” بطور کامل به بررسی رنگ الکترواستاتیک می‌پردازد.

اگر قصد تعبیه کوره هوای گرم را در هوای آزاد دارید،می‌توانید برای جلوگیری از هدر رفت انرژی، از مدل‌هایی خریداری کنید که بدنه آن‌ها به عایق چندجداره مجهز است. معمولا هنگامی که جای کافی برای قرار دادن سیستم در داخل ساختمان را ندارید و یا نگران برخورد مرغ‌ها با بدنه هیتر و احتمال سوختگی هستید، از این قابلیت در بدنه هیترها استفاده می‌شود.

مشعل

مشعل، اصلی ترین بخش این دستگاه است که وظیفه اصلی آن ایجاد حرارت و شعله است، بگونه ای که هوا و سوخت در مشعل با هم ترکیب می‌شوند و اختلاط بین آن‌ها همراه با جرقه، سبب تشکیل شعله و حرارت می‌گردد. توجه کنید که مشعل را می‌توان از نوع گازی، گازوئیلی و یا دوگانه سوز انتخاب کرد.

فن‌های دمنده

فن‌ها از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده هیتر افقی کابینتی 150000 هستند که دارای برچسب انرژی A بوده و با برق سه فاز کار می‌کنند. این فن‌ها وظیفه دارند هوای سرد سالن را مکیده و سپس هوای گرم را به محیط پس بدهند. در واقع گرمایی که در داخل لوله‌ها جریان دارد، موجب گرم شدن هوای سردی می‌شود که توسط فن دریافت شده است. این هوای سرد، گرم شده و توسط همان فن، دوباره به بیرون منتقل می‌شود. به این ترتیب، هوای گرم به صورت پرتابی در محیط داخلی سالن احساس می‌شود. در حالت دیفالت، این فن‌ها از نوع آکسیال هستند اما در مواردی خاص، می‌توان فن سانتریفیوژ هم روی آن‌ها نصب کرد.

شرایط خاص شامل استفاده از هیتر کابینتی مرغداری با ظرفیت گرمایشی بسیار بالا و استفاده از کانال کشی برای انتقال گرماست که در این شرایط نیاز به ظرفیت گرمایش بیشتری است. فن سانتریفیوژ باتوجه به داشتن قدرت بالا، در هر دو موقعیت‌ها قابل استفاده است.

دودکش

تمام ظرفیت‌های تولیدی از هیتر کابینتی مرغداری، مجهز به دودکش هستند. تمامی گازهای آلاینده و دود ناشی از احتراق از طریق دودکش به فضای بیرون منتقل می‌شود؛ به همین دلیل این دستگاه از لحاظ ایمنی در صدر قرار داشته و احتمال بروز گاز گرفتگی و مسمومیت، حداقل میزان ممکن را خواهد داشت. محفظه ای که شعله درون آن ایجاد می‌شود، یک فضای کاملا بسته است که دودکش در قسمت بالای آن قرار دارد و دودهای حاصله را به بیرون می‌مکد. پس گازهای مضر، هیچ راه ورود به فضای داخلی را ندارند.

تابلو فرمان

در این هیتر تمامی کلیدهای کنترلی و قطعات الکتریکی در محفظه ای به نام تابلو فرمان نصب شده اند که بوسیله آن به آسانی می‌توان عملکردهای دستگاه را کنترل کرد. این تابلو از ورود شوک الکتریکی به کاربر نیز جلوگیری می‌کند.

کوره

در ساخت هیتر کابینتی مرغداری 150000 از کوره استنلس استیل استفاده شده که خاصیتی نسوز و نگیر دارد و از ضخامت مناسبی برخوردار است. می‌توانید برای آشنایی با انواع استیل به مقاله “ با انواع استیل آشنا شوید… ” مراجعه کنید.

پایه‌های چرخ دار

با توجه به اینکه هیتر افقی کابینتی مذکور وزن سنگینی دارد، هیمورا در طراحی آن از پایه‌های چرخدار استفاده کرده است تا هر وقت که نیاز باشد، بتوانید به آسانی آن را از محلی به محل دیگر منتقل کنید. توجه کنید که این پایه‌ها حالت قفل کن دارند و بعد از استقرار در مکان می‌توانید آن‌ها را قفل کنید تا حالتی ثابت داشته باشند.

هیتر های کابینتی و عمودی?

?