سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 گام اساسی در?طرز تهیه ماست چکیده?خوشمزه

ماست چکیده چطور درست میشه؟ اگر عاشق خوردن ماست چکیده هستید و مایلید به صورت خانگی خودتان آن را درست کرده و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید پس با ما همراه باشید. ما در این مقاله به صورت گام به گام طرز تهیه ماست چکیده خوشمزه را آموزش داده ایم. علاوه بر این ها، تفاوت ماست چکیده و معمولی را بیان کرده و به خاصیت های حیرت انگیز آن پرداخته ایم. آیا می­دانستید ماست چکیده باعث کاهش فشار خون شده و به صورت باورنکردنی باعث شادابی پوست می­شود؟ در مطالب ذیل به صورت مفصل به توضیح مطالب گفته شده پرداخته شده است

ماست چکیده چطور درست میشه؟

 بسیاری از افراد علاقه خاصی به ماست چکیده دارند و آن را به ماست های دیگر ترجیح می­دهند. امروزه شرکت های زیادی به تولید و توزیع ماست های چکیده به صورت پاستوریزه می­پردازند که در هنگام مراجعه به فروشگاه ها مشاهده کرده اید. تولید و ساخت ماست چکیده و بیشتر فرآورده های لبنی در کارخانجات توسط تجهیزات لبنیاتی مدرن صورت می­گیرد.

 برخی افراد به خاطر سلامتی بیشتر به لحاظ بهداشتی و ارزش غذایی تمایل دارند خودشان دست به کار شوند. بنابراین ماست چکیده چطور درست میشه؟ درست کردن ماست چکیده کار سخت و پیچیده ای نیست فقط کافیست مراحل گفته شده را در تهیه آن به کار بگیرید که عبارتند از:

 مرحله اول جوشاندن شیر

 اولین مرحله در پاسخ به این سوال که ماست چکیده چطور درست میشه؟ جوشاندن شیر است. ابتدا باید شیر را به طور کامل بجوشانید تا به نقطه جوش 95 الی 100 درجه برسد پس از جوشاندن زیر شعله را خاموش کرده و اجازه دهید دمای آن پایین بیاید

مرحله دوم اضافه کردن مایه ماست

دومین مرحله پس از جوشاندن شیر این است که با رسیدن به دمای 40 الی 45 درجه مایه ماست را به شیر اضافه کرده و به هم بزنید. مایه ماست باید با شیر به صورت کامل ترکیب و یکدست شود.

مرحله سوم قراردادن در محیط مناسب یا گرم خانه

مرحله سوم: در ظرفی که مایه ماست با شیر ترکیب شده باید آن را با دستمال یا پارچه ای کاملاً بسته و اگر فصل زمستان باشد کنار بخاری بگذارید. در تابستان معمولاً به خاطر گرم بودن نیازی به گرم خانه برای درست شدن آن نیست.

بعد از 4 الی 6 ساعت ظرف ماست را به مدت 24 ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملاً سفت شود.

تا این مرحله صرفاً با نحوه درست کردن ماست معمولی آشنا شدیم چرا که برای درست کردن ماست چکیده به ماست معمولی احتیاج داریم.

مرحله آخر تهیه ماست چکیده

در نهایت: پس از آماده شدن ماست، داخل قابلمه یا ظروف گود دار پارچه تمیز نخی گذاشته و ماست را داخل آن می­ریزیم. سپس آن را داخل یخچال می­گذاریم تا آب خود را پس بدهد. بعد از چند ساعت ماست چکیده شما آماده است.